Okukujeme školku

27.08.2020

Tento příspěvek nejde úplně nazvat "Můj první školní den". Ne, že by se Mateřská škola nepočítala mezi školy, ale doba strávená uvnitř má do dne docela daleko.

Na stránkách školky měli informaci, že dne 27.8.2020 probíhá od 8:00 do 11:00 Den otevřených dveří. Představovala jsem si haldy maminek, hromady dětí, které tam nadšeně pobíhají a dítě, které je aspoň dvě hodiny ve školce. Nic nemohlo být dál od pravdy.

Den otevřených dveří sice byl, ale týkal se pouze nově přijatých dětí. No a těch je vskutku poskrovnu. Kupříkladu v Motýlcích, kam bude Pepík chodit, jsou všehovšudy tři.

Jelikož nám jedou mizerně spoje, dorazili jsme už před osmou - pravda, mohli jsme si pospat a jet až po deváté a pak jít pěšky (a kdybych tušila, jak bude den otevřených dveří probíhat, možná bych tuto variantu i volila), ale já chtěla vyzkoušet, za jak dlouho budeme s Pepíkem reálně ve školce. Tak jsme se trochu prošli po zahradě a čekali jsme, kdy že se objeví ty davy dětí. No když jsme v osm byli stále jediní a dveře byly stále zamčeny, tak jsem trochu nejistě zazvonila na zvonek Motýlků a ptala jsem se, jestli je dneska ten den otevřených dveří. Byli jsme - dosti neochotně - vpuštěni dovnitř.

Pepík ze sebe strhl oblečení a boty, hodil to na zem a vrhnul se k hračkám a od té doby nás nepotřeboval. Mezitím jsem měla kapacitu si trochu promluvit s učitelkami a asistentkou, bavili jsme se o tom, co Pepík dělá či nedělá, jaké má zvyklosti. Dozvěděla jsem se, že vlastní jídlo fakt ne-e, při troše dobré vůle mu tam můžu schovat pár kapsiček, které mu v případě, že fakt celý den nebude ochotný sníst nic jiného, někde někdo potají dá, tak, aby to neviděli ostatní děti.


Zarazilo mě, že ho zařadili do třídy, kde je drtivá většina dětí (cca 17 z 23) předškoláků, takže většina aktivit bude přizpůsobena tomuhle věku. Hodně práce u stolečku, hodně pracovních listů - no to chci vidět... Ale kamarádka, co učí ve školce, říkala, že je to naopak dobrý tah, že na něj bude víc prostoru. Tak uvidíme.

Prý spát nechodí jenom předškoláci, všichni ostatní víceméně povinně jo - no to chci vidět, jak ho udrží v postýlce, když mi od dvou let nespí... ale třeba bude utahaný, když bude vstávat dřív, než byl zvyklý...

Pepík jak na sfiňu dostal rýmu - včera mu jenom tak trochu tekla vodová, tak jsem to neřešila, dneska jsme vyrazili a už měl sopel poctivý - no a jak neumí smrkat, tak tam běhal za mnou s nudlí u nosu... tak jsem si vyslechla něco o nezodpovědnosti a že teda s rýmou fakt nesmí do školky... To jsem zvědavá, jak to budeme dělat...

Chvilku si tam pohrál a pak nám bylo teda naznačeno, že mají moc práce, takže jsme ještě před devátou vyklidili prostor. Nevěděla jsem, jestli si můžeme projít zahradu nebo ne, tak jsme mrkli jen na terasu a pak jsme raději šli...

Pepíkovi se tam moc líbilo - hromada báječných hraček - no hlavně aby mu to vydrželo. 


Vyrobeno s láskou v roce 2018,2019...
Já vím, já vím - správně česky je to U Zídka... jenže to není tak hezké. No snad to nevadí.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky