Den 13: Maso s masem

14.08.2018

Opravdu dlouho jsem si lámala hlavu s tím, co schovat pod písmenko M. Jasně M jako Máma - ale co chcete psát o sobě? Ale protože letos žijeme rekonstrukcí a protože řemeslníky je potřeba pořádně nakrmit, řekla jsem si, že se s vámi podělím o oblíbené recepty - jak jinak, než na jídla z masa. Aneb jak říká můj drahý bratr - nejlepší jídlo je "maso s masem".

Kuře na paprice

Úvodní foto je z prázdninového vaření. Už ani nevím, kolik strávníků nás tehdy bylo. Vařila jsem podle Florentýny a musím říct, že je pravda, že pečené papriky celému receptu dodají šmrnc a že "kdo jednou zkusí, nechce jinak".

Bohužel je taktéž pravda, že pokud se dochucování ujme Rosťa (a vezme do ruky pálivou papriku a chilli), tak je zbytečné se snažit o jakékoliv vyvážení chutí pomocí pečených kápií, protože chilli prostě přerazí všechno.

Uděláme křepelky? Teda vlastně rarášky

Kuřecí rarášky jsem se naučila dělat na táboře. Receptů na tohle relativně snadné a poměrně dosti nezdravé (ale o to lepší) jídlo je plný Google - já sem přidám ten, který jsem získala od Liby Elisové:

  • 7 polévkových lžic sojové omáčky
  • 1 lžíce plnotučné hořčice
  • 1 vejce
  • 1 lžíce solamylu
  • pepř, sůl
  • 7 lžic piva
  • hladká mouka

Maso nakrájejte na menší kousky. Do mísy dejte uvedené ingredience, omáčku rozšlehejte vidličkou a nakrájené maso do ní naložte minimálně na 3 hodiny, ale klidně přes noc. Pak maso zprudka osmažte na rozpáleném oleji.

Jídlo zaujalo i naši babičku, která si je přejmenovala na kuřecí křepelky. Ať už jim hodláte říkat jak chcete, určitě je vyzkoušejte!

Vepřenky

"Máma má maso. Máma mele maso. My máme vepřenky. Ó, my se máme."  Tak právě touto parafrází slabikáře a vlevo uvedenou fotkou jsem dokumentovala splnění 22. úkolu Velké prázdninové výzvy 2018 Kuchařky pro dceru. Moc mě potěšilo, že můj vařící počin zaujal i redakci časopisu APETIT, která jej ocenila výhrou. (Co na tom, že se jednalo o kuchařku s recepty tak složitými, že z ní nejspíš hned tak vařit nebudu... ten pocit, kdy něco vyhrajete, je prostě super!)

Recept na Vepřenky vám zde psát nebudu - nerada dělám zbytečnou práci. Koukněte na stránky Kuchařky pro dceru, kde najdete mimo jiné i recept na Vepřenky snadno a rychle.

Tak co, chutnalo? Snad ano... 

Vyrobeno s láskou v roce 2018,2019...
Já vím, já vím - správně česky je to U Zídka... jenže to není tak hezké. No snad to nevadí.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky